Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 29 października 2020

6a

 6a - 30.10.2020 r.

Temat: Miłość jest nieśmiertelna.


1. Przeczytaj tekst zamieszczony w podręczniku na stronie 66.

2. Określ, co pomogło dziewczynce uporać się z bólem po śmierci mamy (nie zapisuj). 

Pomocne mogą być słowa:  wiara, miłość, samotność, obecność bliskich, wspieranie się nawzajem, troska o najbliższych, wyobraźnia. 

Przeanalizuj cytaty z tekstu: 

• Myślę, że mama jest jeszcze tam, na niebie, i świeci na nas z góry. 

• [...] mama zawsze będzie w moim sercu. 

• [...] łapię się na tym, że przez te kilka minut nie myślałam o mamie. [...] Janni mówi, że to dobrze. Że to jest bardzo ważne. I że mama tego właśnie chciała: żebym nie myślała o niej cały czas [...]. I żebym się cieszyła. 

• Czasem, gdy po raz kolejny budziłam się w środku nocy, bo śniło mi się coś strasznego, to już Ruben leżał koło mnie i do mnie się przytulał. 

• Jednak od kiedy wymieniliśmy między sobą nasze koszulki-przytulanki, jest z tym spaniem trochę lepiej.

3.  Dopisz w zeszytach rozwinięcia podanych wypowiedzeń na temat emocji bohaterki utworu: 

• Po śmierci mamy dziewczynka odczuwała głęboki smutek, dlatego... 

• Cały czas myślała o mamie, ponieważ... 

• Śmierć bliskiej osoby zburzyła poczucie bezpieczeństwa bohaterki, o czym świadczyły... 

• Narratorka z czasem zaczęła... 

4. Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych nazywających emocje (zapisz): 

usychać z tęsknoty - 

ukoić ból -

czarna rozpacz - 

pogrążony w smutku - 

żal ściska komuś serce -

5. Zapoznaj się z informacjami w ramkach (nowa wiadomość, przypomnienie) na stronach 68        i 69 (przeczytaj).


8 komentarzy:

6b

  6b - 06.11.2020 r. Lekcja on-line o godzinie 13.30 (Teams) - do zobaczenia :) Temat: Tam, gdzie licho nie śpi… 1. Znaczenie słów Gandalfa:...