6d - 28.10.2020 r.
Temat: Miłość jest nieśmiertelna.
1. Przeczytaj tekst zamieszczony w podręczniku na stronie 66.
2. Określ, co pomogło dziewczynce uporać się z bólem po śmierci mamy (nie zapisuj).
Pomocne mogą być słowa: wiara, miłość, samotność, obecność bliskich, wspieranie się nawzajem, troska o najbliższych, wyobraźnia.
Przeanalizuj cytaty z tekstu:
• Myślę, że mama jest jeszcze tam, na niebie, i świeci na nas z góry.
• [...] mama zawsze będzie w moim sercu.
• [...] łapię się na tym, że przez te kilka minut nie myślałam o mamie. [...] Janni mówi, że to dobrze. Że to jest bardzo ważne. I że mama tego właśnie chciała: żebym nie myślała o niej cały czas [...]. I żebym się cieszyła.
• Czasem, gdy po raz kolejny budziłam się w środku nocy, bo śniło mi się coś strasznego, to już Ruben leżał koło mnie i do mnie się przytulał.
• Jednak od kiedy wymieniliśmy między sobą nasze koszulki-przytulanki, jest z tym spaniem trochę lepiej.
3. Dopisz w zeszytach rozwinięcia podanych wypowiedzeń na temat emocji bohaterki utworu:
• Po śmierci mamy dziewczynka odczuwała głęboki smutek, dlatego...
• Cały czas myślała o mamie, ponieważ...
• Śmierć bliskiej osoby zburzyła poczucie bezpieczeństwa bohaterki, o czym świadczyły...
• Narratorka z czasem zaczęła...
4. Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych nazywających emocje (zapisz):
usychać z tęsknoty -
ukoić ból -
czarna rozpacz -
pogrążony w smutku -
żal ściska komuś serce -
5. Zapoznaj się z informacjami w ramkach (nowa wiadomość, przypomnienie) na stronach 68 i 69 (przeczytaj).
obecna Laura S. 6d
OdpowiedzUsuńJakub Sz,6d
OdpowiedzUsuńMichał K. 6d
OdpowiedzUsuńobecna Maja Rz. 6d
OdpowiedzUsuńObecna Nadia S. 6d
OdpowiedzUsuńjakub M 6D
OdpowiedzUsuńMichał pajor 6D
OdpowiedzUsuńJestem Emil finor 6D
OdpowiedzUsuńkornel S 6D
OdpowiedzUsuńObecna Julia.M 6D
OdpowiedzUsuń