Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 31 marca 2020

5d - 31.03.2020r.

(zagadnienia na dwie lekcje) 


Temat: Jak rozpoznać podmiot szeregowy i domyślny?




Pracujemy z podręcznikiem (str. 236-237), zeszytem oraz ćwiczeniami (str. 46 - 48)



1. Zapoznaj się z definicją podmiotu szeregowego i domyślnego.


Dziewczynki i chłopcy wzięli udział w konkursie. (podmiot szeregowy - więcej niż jeden wykonawca czynności)

Poszliśmy do muzeum. (podmiot domyślny - domyślamy się go dzięki zakończeniu czasownika; kto? - my)

2. Wykonaj polecenia: 3, 4, 6 str. 237
3. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń

15 komentarzy:

6b

  6b - 06.11.2020 r. Lekcja on-line o godzinie 13.30 (Teams) - do zobaczenia :) Temat: Tam, gdzie licho nie śpi… 1. Znaczenie słów Gandalfa:...